آیا به پشتیبان شبکه نیاز داریم؟

آیا به پشتیبان شبکه نیاز داریم؟

آیا به پشتیبان شبکه نیاز داریم؟ ویا اینکه آیا شبکه به پشتیبان نیاز دارد؟

ما در این مقاله در مورد این موضوع توضیحاتی را ارائه داده ایم و پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

همانطور که در مقاله شبکه چیست؟ شبکه را تعریف کردیم باید بدانیم که به مجموعه ای از کامپیوتر ها و سیستم های مختلفی که توسط تجهیزات شبکه مانند روتر و سوئیچ و … به هم متصل شده اند و می توانند از این طریق تبادل اطلاعات را انجام بدهند.

زمانی که از شبکه های بزرگتر استفاده می کنیم باید برای نگهداری شبکه از یک تیم متخصص شبکه استفاده کنیم.

شبکه های کامپیوتری به پشتیبان نیاز دارند یا خیر؟

در راه اندازی و نگهداری شبکه ممکن است که با مشکلاتی روبرو شویم که روند کاریمان را دچار اختلال می کند ، بنابراین برای اینکه بتوانیم در کوتاهترین زمان و قبل از اینکه خسارت های جبران ناپذیری را متحمل بشویم باید یک پشتیبان داشته باشیم تا بتواند این مشکلات را به خوبی رفع کند و مسلما هر جایی که از شبکه استفاده می شود نیاز است که یک متخصص شبکه نیز آن را کنترل کند.

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه برای برطرف کردن اختلالات و نگهداری درست شبکه انجام می شود و این موضوع بر دو نوع نرم افزاری شبکه و سخت افزاری شبکه می باشد.

پشتیبانی سخت افزاری شبکه:

در این نوع از پشتیبانی بررسی سخت افزارهای استفاده شده در شبکه است که باید توسط کارشناسان شبکه مورد بررسی قرار بگیرد تا از سالم بودن و آسیب ندیدن آنها اطمینان حاصل کند. همانطور که در مقاله تجهیزات شبکه های کامپیوتری گفتیم، برای اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات شبکه ، میتوانید به مقاله انواع تجهیزات شبکه کامپیوتری مراجعه کنید.

پشتیبانی نرم افزاری شبکه:

کارشناس شبکه که متخصص در این زمینه است باید بروزرسانی های مربوز به نرم افزار های سیستم ها را انجام دهد و همیشه شبکه را به روز نگه داشته و نرم افزارهای قدیمی را با نرم افزار های نوین و پیشرفته جابجا کند. تیم متخصص شبکه باید بر روی تمامی نرم افزارهای مربوطه و به روز تسلط کافی را داشته باشد تا بتواند بدون کوچکترین خسارتی ، مراحل کار را به خوبی انجام دهد.

پشتیبان شبکه

اهمیت پشتیبانی شبکه

اینکه داشتن تیم متخصص چقدر می تواند اهمیت داشته باشد بستگی به اطلاعات و سازمان دارد، زیرا شبکه بعد از گذشت مدت زمانی از کار ، ممکن است که با اختلالاتی مواجه شود که برای ادامه روند کار و تبادل اطلاعات در شبکه نیاز به برطرف کردن داشته باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی داشتن یک کارشناس شبکه بسیار اهمیت دارد که همیشه بر روی شبکه تسلط داشته و بروزرسانی ها را به موقع و قبل از ایجاد مشکل انجام دهد و باعث شود که مشکلات کمتری در راندمان شبکه بوجود بیاید.

پس با قرار داد بستن با یک متخصص در این زمینه می توانید با خیالی راحت به کار خود ادامه دهید و تعهد شخص یا مجموعه ی مورد نظر در قرار داد برای این مورد است که اجازه ندهد شبکه دچار اختلال شود و یا اگر شد، برای برطرف کردن آن اقدام کند.

وظایف پشتیبان شبکه چیست؟

متخصص پشتیبانی شبکه و یا تیم پشتیبان شبکه مسئولیت هایی دارد که نمونه هایی از آنها را در زیر بیان کردیم.

  • رفع خطاهایی که در شبکه بوجود آمده است
  • تنظیم کردن و نگهداری از حساب های کاربری، گذرواژه ها و یوزر نیم ها
  • نظارت بر نحوه استفاده از شبکه
  • نصب تجهیزات و سخت افزار های جدید در صورت نیاز به انها
  • اضافه کردن سیستم جدید
  • مدیریت شبکه به صورت مداوم
  • کنترل وضعیت امنیت در همه سیستم های شبکه
  • نصب کردن آنتی ویروس های مورد نیاز
  • نصب نرم افزار های جدید و مورد نیاز
  • تعمیر کردن و نگهداری از شبکه
  • پشتیبانی فنی کاربرانی که از شبکه مورد نظر استفاده می کنند
  • ارائه راهنمایی های و خدمات مشاوره ای به کاربران شبکه
  • و…

در اینجا ما به بعضی از وظایفی که بر عهده ی مسئولین شبکه است اشاره کردیم و مسئولیت های دیگری نیز برای آنها نیز تعریف شده است.

در مجموعه زندگی ایمن هوشمند توانستیم مقاله ای در مورد اینکه آیا به پشتیبان شبکه نیاز داریم؟ تهیه کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

با توجه به توضیحاتی که در مورد پشتیبانی ارائه کردیم، می توانید برای استفاده از خدمات پشتیبانی و راه اندازی و پیاده سازی شبکه با مشاورین متخصص ما ارتباط برقرار کنید و از خدمات ما بهره مند شوید.

برای مشاوره با مجموعه زندگی ایمن هوشمند کافیست از طریق راههای ارتباطی که در قسمت تماس با ما سایت قرار داده شده است با ما ارتباط برقرار کنید تا به صورت حضوری و تلفنی بتوانیم شما را به داشتن شبکه ای ایمن تر و کامل تر راهنمایی کنیم.

× ارتباط با ما