بهترین روش های شبکه کردن دو کامپیوتر

بهترین روش های شبکه کردن دو کامپیوتر

برای اینکه بتوانیم فایل ها و اطلاعات داخل یک کامپیوتر را با سیستم های دیگر به اشتراک بگذاریم بدون اینکه تجهیزات کامپیوتر یا هارد آنرا جابجا کنیم، از شبکه استفاده می کنیم.

شبکه کردن دو کامپیوتر

برای شبکه کردن دو کامپیوتر در اولین قدم باید بررسی کنیم که سیستم ما چه کابلی را پشتیبانی می کند.باید بررسی کنید و ببینید که می توانید از کابل lan استفاده کنید یا باید از تبدیل یا تجهیزات دیگری استفاده کنید.

در کامپیوترهایی که فاقد پورت اترنت هستند از یک مبدل اترنت به usb استفاده می شود و اگر هم دستگاه پورت اترنت دارد ، می توانید از کابل Crossover استفاده کنید و آنها را به یکدیگر متصل کنید.

می توانید دو کامپیوتر و یا دو لپ تاپ و یا اینکه یک کامپیوتر و لپ تاپ را به هم متصل کنید و محدودیتی در این زمینه ندارید.

مطلب پیشنهادی: شبکه چیست؟

مراحل راه اندازی شبکه با استفاده از کابل LAN

در قسمت کنترل پنل سیستم خود بر روی Network and Internet کلیک کنید

بعد از آن یک پنجره برای شما باز می شود که در این صفحه باید بر روی Network and Sharing Center کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده روی Change Adaptor Setting در پنل سمت راست کلیک کنید.

حالا بر روی Ethernet که بر روی کانکشن مناسب است کلیک راست می کنیم و سپس Properties را انتخاب می کنیم.

در قسمت نتورک ، بر روی Internet (TCP/IPv4) کلیک می کنیم و Properties را کلیک می کنیم.

حالا در این پنجره باید برای هر دو سیستم IP و Subnet mask را وارد کنید.

به قسمت Network and Sharing Center برگردید و روی گزینه ی Change Advance Sharing settings کلیک کنید.

حالا برای اینکه بتوانیم اشتراک گذاری فایل ها و موارد موردنظرمان را انجلم دهیم باید گزینه ی زیر را فعال کنیم.

حالا برای اینکه شبکه را راه اندازی کنیم باید بر روی This PC (در ویندوز 10 ) کلیک راست کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه ، پنجره ی جدیدی باز می شود که در آن باید گزینه Change Setting را انتخاب کنید.

حال از پنجره جدیدبر روی Change کلیک کنید.

حالا برای هر دو سیستم در قسمت Workgroup ، یک مقدار مشخص شده را وارد می کنیم.

بر روی درایو مورد نظر که قصد به اشتراک گذاری محتویات آنرا دارید کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس از قسمت Sharing ، بر روی گزینه Advance Sharing کلیک می کنیم.

در آخر گزینه Share this Folder را فعال کنید و برای اینکه تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید، ابتدا بر روی Apply و سپس بر روی OK کلیک کنید.

در صورت نیاز به برقراری شبکه اینترنت لازم است تا internet protocol version 6 را برای هر دو دستگاه غیرفعال کنید و همچنین هنگام تنظیم آدرس IP و subnet ، مقدار Obtain an IP address automatically را بزنید.

نحوه انتقال فایل در شبکه

برای انتقال فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر، لازم است که بر روی فایل موردنظر کلیک راست کرده و موس خود را بر روی گزینه Give access to نگه داشته و از زیرمنوی آن Specific People را انتخاب کنید.

یک پنجره جدید باز می شود، در این صفحه باید گزینه Everyone را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه ی Add کلیک کرده و Share را انتخاب می کنیم.

برای اینکه بتوانید فایل های به اشتراک گذاشته شده در کامپیوتر مقابل را ببینید، به کامپیوتر مورد نظر مراجعه می کنید و Network Panel را انتخاب می کنیم. در این قسمت کامپیوتری که با آن شبکه شده اید را ببینید و روی کامپیوتر ادمین دابل کلیک کنید و در این قسمت می توانید همه فایل هایی که بین شما و کامپیوتر دیگری به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید.

× ارتباط با ما