مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد شغل های خود را از روش های اینترنتی و آنلاین برگزار می کنند. در تجارت آنلاین یا کسب و کار اینترنتی باید یک شغلی را انتخاب کنید که امکان کسب در آمد از آن در فضای اینترنت و مجازی را داشته باشد. در این مقاله در مورد بعضی از مزایای کسب و کار اینترنتی صحبت می کنیم.

۱– هزینه کم

یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی ، هزینه کم است. به عبارتی شما برای راه اندازی شغل و یا شروع کار خود نیازی به دفتر کار یا شرکت ندارید و از نظر هزینه بسیار به صرفه می باشد.

در کسب و کار اینترنتی ، شما تنها هزینه ی وب سایت و یا اینترنت را پرداخت می کنید که در مقایسه با هزینه هایی که در کارهای سنتی باید پرداخت کنید بسیار کمتر است.

۲– کاهش کارمندان حضوری

در یک فروشگاه حضوری و یا یک ملک تجاری که در آن فروش انجام می شود ، صاحب کار مجبور به استخدام چندین کارمند برای اداره ی محیط کار و انجام فروش می باشد ولی در سیستم های آنلاین ، افراد به صورت خودکار می توانند از شما خرید کنند و نیازی نیست که شما برای فروشنده و صندوقدار هزینه ای پرداخت کنید و مشتری در عرض چند دقیقه خرید خود را از سایت شما انجام می دهد.

مطلب پیشنهادی: شغل های پردرآمد کامپیوتری

۳– عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی

با داشتن یک کسب و کار اینترنتی یا تجارت آنلاین می توانید کلا و خدمات خود را به صورت جهانی عرضه کنید و بدون اینکه در مکان های مختلف شعبه ای داشته باشید ، فروش خود را انجام دهید. تجارت های آنلاین بدون داشتن محدودیت مکانی ، در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف بدون اینکه موقعیت جغرافیایی خلل در کار آنها بوجود بیاورد فعالیت می کنند.

در صورتیکه اگر یک شغل سنتی داشته باشیم ، تنها در محدوده ی خاص می توانید فروش و تبلیغات خود را ارائه دهید و برای اینکه فراتر از آن کار کنید مستلزم هزینه یبالاتری خواهد بود.

۴– سرعت ارتباط

در کسب و کارهای اینترنتی ، افرادی که صاحب این مشاغل هستند بسیار بهتر و راحتتر با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و مشتریان بدون اینکه بخواهند وقت خود را تلف کنند، به راحتی می توانند از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل درخواست ها و سوالات خود را بپرسند و از خدمات و اجناس فروشگاه دیدن کنند.

۵– کسب و کار ایترنتی در کنار مشاغل دیگر

کسب و کار اینترنتی به دلیل راحت بودن و وقت کمی که نیاز دارد ، می توان در کنار شغل حضوری خود هم آنرا انجام داد ، به عبارتی با همراه داشتن لپ تاپ خود در محیط کاریتان می توانید پاسخگوی مشتریان مجازی خود نیز باشید.

اگر هم فرصت این کار را ندارید می توانید از افرادی که این کار را ه عنوان ادمین انجام می دهند کمک بگیرید و حقوق پرداخت کنید تا مدیریت کسب و کارتان را انجام بدهد.

مطلب پیشنهادی: 10 روش کسب و کار اینترنتی

معایب کسب و کار اینترنتی

نداشتن فروشگاه فیزیکی:

اکثر مشاغل تجارت الکترونیک فقط به صورت آنلاین اداره می شوند که مزایای خاص خودش را دارد، اما وقتی یک فروشگاه فیزیکی ندارید، می تواند مانع بزرگی برای ارتباط با مشتریان تان به حساب آید.

هیچ وقت چهره به چهره با مشتریان خود ارتباط ندارید:

از آنجا که نمی توانید مشتریان خود را به صورت رو در رو ملاقات کنید، نمی توانید شخصاً با آنها ارتباط برقرار کنید، بنابراین برای جلب اعتماد آنها و کسب اعتبار برای برند شخصی خود تلاش فراوانی انجام دهید.

رقابت با سایرین:

مشاغل آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که شما باید با آنها به رقابت بپردازید. ایجاد تمایز نسبت به سایرین می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما باید چیزی را ارائه دهید که دیگران آن را ندارند. شما می توانید این تمایز را با کاهش قیمت، افزایش کیفیت، تنوع در محصولات و یا سایر موارد ایجاد کنید.

زمان و پول:

در حالی که می توانید یک تجارت الکترونیکی را با بودجه کمبود راه اندازی کنید، در نهایت برای رشد و توسعه آن به پول احتیاج پیدا خواهید کرد.

شما نیاز به یادگیری دارید:

راه اندازی یک کسب و کار، ایجاد وب سایت، ایجاد یک برند، جلب مشتری و غیره به زمان و تلاش نیاز دارد تا یاد بگیرید که چگونه به درستی این کارها را انجام دهید، بنابراین در ابتدا ممکن است برایتان کمی دشوار باشد.

× ارتباط با ما